Týdenní plány (v měsíci květnu)
Týdenní plány - Já mám mámu nejkrásnější
Já mám mámu nejkrásnější
Děti dostanou za úkol, přinést fotky svých maminek i babiček.
V komunikativním kruhu si každý z dětí drží fotku své maminky, babičky. A ten ke komu se dostane kamínek, má slovo. Může mluvit o své mamince. když neví p. učitelka se dítěte ptá. Čím je zrovna pro dané dítě jeho maminka nejkrásnější? Za co ji má rád? Co se mu na mamince líbí. Učitelka si u každého z dětí dělá poznámky. A na závěr shrnutí učitelky, všechny maminky budou mít svátek.
Pohybová aktivita
Zahrajme si s dětmi oblíbenou hru Ptáčku, jak zpíváš? Děti sedí v kruhu, jedno z nich se postaví doprostřed. Učitelka vysvětlí pravidla hry a pak dítě uprostřed zavře oči nebo mu je lehce zaváže. Pak s dítětem párkrát otočí, aby neztratilo orientaci a nepamatovalo si, kde kdo sedí. Učitelka na někoho z dětí ukáže a zeptá se: ,,Ptáčku jak zpíváš?" A ten zazpívá třeba: ,,Ku-ku, ku-ku." Nebo řekne větu: ,,Já jsem konipásek, toto je můj hlásek.,, Dítě ve středu kruhu určuje podle zabarvení hlasu, které dítě se ozvalo. Podmínkou pochopitelně je, aby se děti dobře znaly.
Hudební aktivita
S písničkou
Písničky Když jsem husy pásala a Haj, husičky, do pšenice jsou známé. Můžete je spojit i pohybem. Zkusme spolu s dětmi vymyslet s jakým. Ve dvojicích? V kroužku?"