Jdi na obsah Jdi na menu
 


Poznávací oblast (kognitivní)

Myšlení

Analyticko - syntetická činnost

rozložím celek na části a naopak (vyjmenuji části i bez pomocí obrázků)

 

Konkretizace , zobecňování

umím uvést konkrétní příklady (vyjmenuje i několik druhů oblečení)

určím společenský význam, tvořím nadřazené pojmy (např. nábytek)

 

Vztahy - porovnávání, protiklady, souvislosti

vím, co znamená

- velký x malý, větší x menší

- hodně x málo, více x méně, stejně, dohromady

- o jeden více, o jeden méně

- všechno - nic, něco, některý, žádný

- krátký x dlouhý, kratší x delší

- plný x prázdný

- úzký x široký

- nízký x vysoký, nižší x vyšší

- lehký - těžký, lehčí - těžší

- největší x nejmenší, nejkratší - nejdelší

 

Analogie

dokážu vyvozovat, třídit na základě podobnosti, podle různých kritérií

- větších znaků (barvy, velikostí, tvarů)

- dovedu vysvětlit, který předmět (obrázek) nepatří mezi ostatní

 

Vztahy časové

- vím, co se obvykle dělá ráno, v poledne, večer, dopoledne, odpoledne, navečer, na jaře, v létě, na podzim a v zimě

- sestavím 4 a více obrázků podle dějové posloupnosti, popíšu děj

- vím, co znamená předtím - nyní - potom - brzy - pozdě - později - nejpozději - dříve - nejdříve, naposled, nakonec

- vím co znamená včera, večer, dnes

- dovedu vyjmenovat alespoň některé dny v týdnu

 

Logický úsudek

vím, co udělám, když

- mám hlad

- mám žízeň

- je mi zima

- je mi horko

- jsem unavená/unavený

- mě něco bolí

- rozliji čaj

- rozbiji hrnek

- vidím kamaráda naříkat

 

vím, co je správně/špatně

Je maminka starší než babička?

Je v létě sníh?

Je mořská voda slaná?

Jsou Vánoce v létě?

Je citrón sladký?

Je lžíce menší než lžička?

Je tma ve dne nebo v noci?

 

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář