Jdi na obsah Jdi na menu
 


Pohybové aktivity

article preview

1. Děti zkouší, jaké zvuky dělá příroda - šustění listí, sypání písku, trhání trávy, ťukání klacíky a další... Ve chvíli kdy se děti seznámí se zvuky, mohou je určovat se zavřenýma očima

 

2. Jak se jmenuješ? Učitelka s dětmi sedí v komunitním kruhu, postupně dětem posílá míč a děti říkají své jméno.

 

3. Honzo vstávej, kolik je hodin? Jedno dítě určíme jako vyvolávače, ostatní jsou na druhém konci. A když, děti zavolají: ,,Honzo vstávej? Kolik je hodin?" a ,,Honza - vyvolávač, odpoví - např. dva medvědí, pět veverčích a jiné...

 

4. Ježci  - Děti stojí v kruhu a drží se za ruce (klec). Uprostřed - ježek (učitel). Ježek se koulí kolem klece, děti se snaží ježka chytit.

 

5. Pešek - děti sedí na zemi v kruhu, čelem dovnitř a mají zavřené oči, zatímco další hráč (pešek) obchází kruh, odříkává rozpočitadlo a až skončí, klepne posledního hráče v kruhu po zádech. Ten hráč musí vstát a chytit peška. Pešek se snaží utéct a posadit se na místo, kde seděl klepnutý hráč. Pokud se to peškovi podaří, klepnutý hráč se stává novým peškem. Pokud ne, pešek pokračuje ve své původní roli.

 

6. Seznamovací hra - Jede vláček, jede krajem, my si na vlak také hrajem. Jedem vagón, druhý, třetí, zapojte se všechny děti. Tebe, (jméno), tebe znám, dej mi ruku a pojď k nám.

 

7. Kruhová hra ,, Já jsem Zuzka a volám Laurinku" - Stojíme v kruhu, Zuzka řekne ,,Já jsem Zuzka a volám Laurinku". Poté si Zuzka s Laurinkou jdou naproti a uprostřed kruhu se pozdraví tlesknutím ,,nazdar, nazdar" (nebo se pohladí) a vymění si místa. Ve hře pokračuje Laurinka ,,Já jsem Laurinka a volám Maxíka..."atd..

 

8. Polívka na talíři - Děti chodí v kruhu, uprostřed je míč a říkají ,,Co si tady navaříme, to si tady spolu sníme", přijde na to. ochutná to např. Mareček. Děti se rozprchnou, Mareček co nejrychleji sebere míč a zakřičí stát! Děti se zastaví, Mareček se snaží někoho míčem trefit, apod. (důležité pravidlo našeho soužití ,,Co si tady navaříme, to si tady spolu sníme" - společně si vyřešíme každý problém, každou situaci teď a tady přímo ve školce.

 

9. Kruhová hra - Já jsem Zuzka a umím tohle" - Co kdo z nás dovede ať předvede. Stojíme v kruhu, kdo už něco umí, postupně řekne:

,,Já jsem Zuzka a umím tohle" - Zuzka předvede třeba, jak umí skákat na jedné noze. Děti se podívají a zopakují ,,Ty jsi Zuzka a umíš tohle" a zopakují pohybově též, co Zuzka. Všichni mají šanci se představit a pochlubit a ke všemu  zjistíme, že každému z nás jde něco lépe něco hůř... 

Co všechno už dovedeme rukama - to zjistíme v rámci volné hry, ale i při oblékání, stolování apod. a neopomeneme reflektovat a společně sdílet v každé situaci - co se komu podařilo, kdo má jak šikovné ruce.

a nemáme ruce, které nám tu ubližují? To by se mělo prozkoumat, co zjistíme, to si povíme a ubližovací ruce budeme společně léčit.

 

10. ,,Baba jmenovka" - Hraje se tak, že jeden z nás má babu a honí. Po celou dobu musí hlasitě volat svoje jméno, např. Zuzka, Zuzka, Zuzka... Předá-li babu, změní se i jméno např.  Adámek, Adámek, Adámek... atd.

 

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář